понеделник, 17 юли 2017 г.

ЧИ


Търпението е мехлем за всякакви рани. Упоритият човек е по-силен от ръжда. Капка по капка, вир става. И още такива поговорки знам. Ще успея, няма начин да не успея.

Ставам сутрин, правя кафе и пускам телевизора. Няколко катастрофи. Някъде по света земетресение. Тук там наводнения. Млад човек убил старец за 5 лева. Първо се тонизирам, но после се изнервям. Тръпки започват да лазят по гърба ми. Втриса ме. Знам обаче как да се справя. 

Слагам показалеца и средния пръст на дясната ръка върху лявата китката от вътрешната страна в дясно (не по средата) и започвам леко да разтривам. Това е точката ШЪН МЪН. Меридиан на сърцето. Означава се като С 7 по френската система. Лекува нервно напрежение. Разтривам две – три минути. После разтривам и ШЪН МЪН на дясната китка с показалеца и средния пръст на лявата ръка. 

Продължавам с телевизията. Някакъв политик дава идиотски отговори на дебилни въпроси. Това не просто ме напряга, това направо ме дразни. Страшно ме дразни. И тук знам какво се прави. Малко по-нагоре от ШЪН МЪН е НЕЙ ГУАН – на два цуна, което ще рече три пръста на горе от китката на вътрешната страна. Тази акупунктурна точка обаче е по средата, защото е от Меридиана на перикарда и се означава с МС 6. Мачкам леко. НЕЙ ГУАН трябва да се мачка нежно. В литературата по акупресура пише, че тази точка премахва раздразнителността. Става ми по-леко. 

Пия кафето,, превключвам каналите, продължавам сутрешния си телевизионен сеанс. Ха! Говорят за култура! Говорят за театър! От тоя канал не са добре! За някаква комедия става дума. Дават откъс. Ама наистина смешен! Става ми весело. Нещо обаче ме сръчква в мозъка. Не е редно, не е нормално, да ми става весело само две минути след като ми е било напрегнато и раздразнено. Това преминаване, и то рязко, към положителни емоции не е на добре. И тук съм подготвен. Точка ШАН ЦЮ (RP 5) от Меридиана на далака и панкреаса. На един цун надолу от кокалчето на глезена от вътрешна страна.`Лекува немотивирано веселие. Разтривам. Нормализирам се. Балансирам се. 

Гледам часовника. Време е да се хвърля с главата напред в живота. Работа ме чака. Началници ме чакат. Обличам се за работа и пред вратата, преди да изляза, се впускам в лек масаж на ЧЮ ЧЪ (GI 11) от Меридиана на дебелото черво. Става лесно, защото е лято и съм по къс ръкав. Това е точка в сгъвката на лакътя от външна страна – тя регулира емоциите. Какво означава да се регулират емоциите? Не трябва нито да си много стресиран, нито много отпуснат. Нито много тъжен, нито много весел. “Средният път”, както казва Буда. 

В трамвая трудно се работи с точки, особено ако е нагъчкано. Могат да те вземат за луд. Ама все пак може. Най – лесно е с ВАЙ ГУАН (TR 5) от Меридиана на тройния нагревател. Тя е като НЕЙ ГУАН, само че от външната страна на ръката. На два цуна от китката нагоре. Този меридиан по принцип лекува ушите, но ВАЙ ГУАН специално се използва при трудно понасяне на промени в живота. От къщи по пижама до офиса с вратовръзка – това за мен е рязка промяна в живота и аз смекчавам удара с ВАЙ ГУАН. 

Влизам в сградата на фирмата. Заставам пред вратата на офиса, в който работим пет души. Оглеждам се, няма никой. Леко се дърпам на страни, събувам си дясната обувка и набързо масажирам ТАЙ ЧУН (F 3) от Меридиана на черния дроб. Работата с тази точка те прави по-смирен. Човек, когато е на работа, трябва да е смирен. Там да си нервен, да фучиш, да раздаваш световна справедливост – забрави! Има леко неудобство с ТАЙ ЧУАН обаче. Тя се намира на горната част на ходилото като теглиш една мислена черта от мястото където започват палеца на крака и втория пръст. Десетина сантиметра. Има леко хлътване, не може да се обърка. За тази точка е по-удобно ако си по джапанки или в краен случай по сандали. Питах. Шефът обаче не дава да се идва на работа по джапанки. Затова с ТАЙ ЧУН трябва да се действа бързо и професионално. Ако някой от някъде изскочи, трябва да си готов да обясниш. Влязло ти е нещо в обувката. Ако те хванат някой ден, трябва следващите два – три да пропуснеш тази точка, защото не може все на теб, точно пред вратата на офиса, все нещо да ти влиза в обувката. Неестествено е някак, съмнително. И така, лек масаж и ставам по-смирен, обувам обувката и влизам. 

Поздравявам и сядам на мястото си. Десетина минути запознаване с обстановката в страната, с управленските решения, с политическите разправии. От сайт на сайт – едно и също. Слабоумие. Слабоумие и пак слабоумие. И тук се размечтавам. Ако знаеха политиците и началниците за точката ШАО ШАН (P 11) от Меридиана на белия дроб, ако имаха поне малко акупресурна култура, щяха да се преборят със слабоумието си.  А тази точка е на толкова лесно място! В основата на нокътя на палеца на ръката от външна страна. Можеш навсякъде да я мачкаш! На заседания, на конференции, дори при откриване на обект преди да лиснеш менчето, в ресторант докато чакаш манджата, навсякъде! Мачкаш, мачкаш и слабоумието се оттича! Решенията стават по-мъдри, по-отговорни, нацелени в доброто бъдеще! Размечтавам се. Да я знаят тази ШАО ШАН, на български от китайски се превежда «Малкия търговец», ама не я знаят. И курсове няма достатъчно. Имало в Брюксел предложение повсеместно да се открият курсове по линия на програмата «Мисловен капацитет», но някой сложил крак и идеята пропаднала. Ей затова си тънем в простотия и изостаналост. 

Лека полека денят минава. Десните папка у лево, левите – у десно. Разменяме мисли с колегите. Черпя ги тук там със знание  и за някоя друго точка. Те благодарят. 

Прибирам се в къщи, сипвам си водка и пускам телевизора. Гледам новините, едно и също. Министри говорят, хвалят се, дуят се. Ей сега, да имаше някой да им каже! Цял куп точки има, които лекуват маниакалност – ФЕН ФУ, Я МЕН, ШУЙ ГОУ, ЛИ ДУЙ... Мачкат, мачкат и стават нормални хора... И с тях и държавата става нормална. Ама не! Нито знаят, нито се интересуват! 


Да правят каквото могат. Аз преди лягане се отдавам на точката ЛАО ГУН (MC 8), “Дворец на труда” се превежда. Меридиан на перикарда – специална точка срещу депресия. Мачкам, мачкам и си лягам. Освежен, освободен от депресията, която съм насъбрал през деня. Ако не ме мързи преди да заспя – черешката на тортата – едновременно разтриване на ДЖАО ХАЙ и ШЪН МАЙ. На крака се намират. Чрез тях се отварят връзките с Космоса. А да си във връзка с Космоса преди да заспиш е чудесно и професионално. Гарантиран ти е превъзходен сън. Освен ако случайно не те напъне някой кошмар. Няма страшно обаче – китайците и за такива случаи са открили маса точки. Само леко се пробуждаш, мачкаш и заспиваш пак. Щом си на "ти" с енергията ЧИ, няма страшно.

Няма коментари: