понеделник, 13 юли 2015 г.

Лечители




Болки в гърба, стар проблем, за който от време на време полагам специални грижи. Включих се в една програма за рехабилитация с десет масажа.

Предупредиха ме, че масажистът Наско е абсолютно сляп.

Строен млад мъж, с големи черни очила, грижливо сресана назад коса, енергичен и приветлив.

Когато започна масажа, си затананика някаква мелодия. С народни мотиви, плавна, спокойна, отпускаща, унасяща. Бавна река, дълбока вода, затворила в себе си тиха мощ на силна енергия. Пръстите му следваха ритъма й.

На другия ден придружи масажа със същата „бавна река“. Бях леко озадачен –  правили са ми масажи, но никога с акомпанимент. Опитах се да запомня мелодията.

Следобед звъннах на мой познат, диригент, и му разказах за Наско. Изтананиках това, което  бях запомнил и го попитах дали може да ми каже откъде е. Моят познат за малко замълча.

-      Не си човек с гениална музикална памет… Я пак?

Повторих.

-      Не съм много сигурен, но мисля, че е Петко Стайнов… „Ела се вие превива“.

-      Благодаря.

На третия ден Наско сложи ръце на гърба ми и отново подхвана познатите мотиви.

-      Извинете, мога ли да попитам нещо?

-      Питай!

-      Тази мелодия не е ли от Петко Стайнов?

-      От него е. Ти музикант ли си?

-      Не… И защо я тананикате докато ме масажирате?

Наско не отговори веднага. След няколко секунди почти прошепна:

-      Двама слепи винаги лекуват по-добре от един…

Няма коментари: